فروشگاه تخصصی دانشجویی بانک علم

فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

اطلاعیه فروشگاه

توجه: دانشجویان و افرادی که قصد خرید دارند و ایمیل ندارند برای خرید میتوانند ایمیل مدیر فروشگاه را به آدرس khosro.E5288@gmail.com وارد کنند و با این ایمیل و شماره تلفن خودتون اقدام به خرید کنید.

تحقیق درباره توريسم و فرهنگ

تحقیق درباره توريسم و فرهنگ

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓

فرمت فایل: word 

 (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:15

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

مقدمه:

با توجه به فضاي جهانی كه از پيامد های تحولات تكنولوژيك است،صنعت توريسم نيز مانند بسياري از ديگر عرصه های زندگي فرد دچار تغيير و تحول شده است. در واقع شبكه اي شدن ارتباط ميان افراد و مؤسسات مختلف و رشد تكنولوژيك اطلاعات، مرز ميان ملتها و افراد را كاهش داده است كه این امر باعث ايجاد شكل جديدي از صنعت توريسم شده است. با ايجاد شدن سيستم های جديد حمل و نقل امکان سفر براي افراد با شرايط مناسب تري فراهم شده است.بر طبق آمار گزارش شده 715 ميليون نفر در سال 2002 سفر كرده اند و پيش بيني مي شود كه تا سال 2020 این رقم تا 6/1بيليون نفر نيز افزايش پيدا كند.در سال 2002درآمد ناشي از صنعت توريسم 3500 بيليون دلار امريكا بر آورد شده است كه این رقم 10 درصد تجارت جهانی را شامل مي شود.كامپيوتري شدن اطلاعات ،ايجاد سيستم های رزرواسيون،كاهش نرخ سفرهاي هوايي و رسيدن به مقصد با كمترين هزينه از اثرات جهانی شدن بر توريسم است.كامپيوتري شدن اطلاعات این امکان را براي توريست فراهم مي كند تا بتواند نسبت به جزئيات سفر خود آگاهي  كسب كند. در حال حاضر فرد مي تواند پيش از سفر نسبت به مقصد مورد نظر خود اطلاعات توريستي به صورت جزئي و كامل كسب كند. امکان رزرو هتل،وسيله حمل و نقل داخلي و بليط مكانهاي توريستي پیش از سفر با استفاده از سيستم های كامپيوتري قابل انجام است و مسافر مي تواند با آرامش خاطر بيشتري سفر كند.پس از دهه 80 امكانات اقامتي در شهر های توريستي نيز افزايش پيدا كرده است و بسياري از شركت ها در این زمينه سرمايه گذاريهاي بزرگي انجام داده اند.در مدت زمان بين 1980 تا  1998 گنجايش امكانات اقامتي از 8 ميليون به 4/15ميليون تخت افزايش پيدا كرده است.در اروپا 5/38 درصد ، امريكا 5/33 درصد و در آسياي شرقي و اقيانوسيه 45 درصد این آمار را به خود اختصاص مي دهند. بنابراين جهانی شدن جرياني است كه صنعت توريسم را به سمت فرا ملي شدن سوق داده است و با ايجاد امكانات و شرايط مناسب مرزهاي ملي و بومي را محدود كرده است. با ايجاد شدن صنعت همزمان ارتباطات و رشد و انتقال تكنولوژيك اطلاعات،همزمان با پيدايش اقتصاد،سياست و فرهنگي جهانی مواجه هستيم كه در همه این عرصه ها حضور عوامل فراملي در فضاي ملي قابل مشاهده است و بر صنعت توريسم نيز اثر گذار است. در آغاز قرن بيست و يكم‏ ذهنيت مردم نسبت به صنعت توريسم تغيير كرد. رشد تعداد توريست در سالهاي اخير بسيار قابل توجه بوده است اما عوامل بحراني در كاهش نرخ آن بسيار مؤثر بوده است.حملات تروريستي 11 سپتامبر 2001‏‏،جنگ امريكا و عراق،ركود بودجه خطوط هواپيمايي و توسعه ويروس سارس عواملي هستند كه مسائل امنيتي صنعت توريسم را تحت تاثير قرار داد و در تصميم گيري دولتها در این زمينه بسيار اثر گذار بودند.(هال،2004).البته توريسم در اينجا به معناي هرگونه حركت و جنبشي است كه موجب دوري از خانه مي شود،مانند سفر براي كار،تحصيل وهمچنين  دلايل پزشكي.توريسم در واقع شامل هر فعاليتي مي شود كه توسط توريست يا فرد بازديدكننده  انجام مي شود و ميان توريسم،سرگرمي و مهاجرت تفاوت وجود دارد.(بل،2000)آنچه در این مقاله مورد بررسي قرار مي گيرد، ذهنيت ايراني ها نسبت به توريست و اهميت  این مسئله نسبت به گسترش صنعت توريسم در كشور است.

و....



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک به هزینه درمان بیماران سرطانی
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
85523210002144555_2090802_8973.zip18.9k